Basit mp3 player uygulaması

Bu uygulamamızda harici bir mp3 dosyasını flash projemize dahil etmeyi, dahil edilen mp3’ü oynatmayı, durdurmayı ve kaldığı yerden devam etmesini sağlamak için gerekli kodları öğreneceğiz. Arayüz tasarımını anlatmıyorum, yapımı basit ama takılan olursa yine de yardımcı olurum.

Sonraki dersimizde aynı uygulamayı geliştirerek, müziğin süresini textbox’a yazdırmayı, stop komutunu, ses düzeylerini ayarlamayı ekleyeceğim.

Bar işlemleri, xml’den mp3 listesini çekerek o listeyi çalmayı gibi işlemleri vakit bulabilirsem ekleyeceğim.

Proje Dosyasını buradan indirebilirsiniz.

Kod ve Açıklamalar

//soundURL adında URLRequest nesnesi oluşturuyoruz.Ve “maki.mp3” dosyasını atıyoruz
//mp3 adında sound nesnesi oluşturuyoruz.
//soundChannel adında ses kanalı oluşturuyoruz. as2’nin aksine as3’de ses üzerindeki işlemler
//bu kanal sayesinde yapılır.Kanal kullanmadan sadece başlatma ve durdurma işlemi yapabilirsiniz.
//soundchannel nesnesi ilgili ses nesnesi hakkında bilgi tutar.
//sureTut adında bir değişken oluşturuyoruz. bu değişkenimiz müziğimizin ilerleme
//anındaki süresini tutacak.

var soundURL:URLRequest = new URLRequest(“maki.mp3”);
var mp3:Sound = new Sound;
var soundChannel:SoundChannel;
var sureTut:Number=0;

//mp3 nesnemiz için event oluşturuyoruz.mp3 nesnemize ses dosyası yüklendiğinde “yuklendi”
//adındaki fonksiyonu çalıştıracak.
//mp3.load ile soundURL nesnesini mp3 nesnemize yüklüyoruz.
mp3.addEventListener(Event.COMPLETE, yuklendi);
mp3.load(soundURL);

//mp3 nesnemizin için yuklendi adında fonksiyonu oluşturuyouz. Müzik dosyası yüklendiğinde
//fonksiyon çalışacak ve _play adındaki yürütme başlatma amaçlı kullandığımız
//butona click event’i atayarak müzik yüklendiğinde aktif kılıyoruz.
//bu şekilde değilde p_play event’ini dışarıda tanımlarsak müzik yüklenmemiş olsa da play
//e basılabilecek ve bu da hataya yol açacaktır.Tabi web üzerinde yapılacak projeler için.

function yuklendi(event:Event):void
{
p_play.addEventListener(MouseEvent.CLICK, tikla);
}

//i adındaki nesnemiz bize sadece yaptığımız butonlarda kolaylık sağlayacak.bunu yapmamış
//olsak 1 buton daha yaparak görünürlüklerini değiştirmek zorunda kalacaktık.
var i:Number;

//butonumuza tıklama işlemi için fonksiyon oluşturuyoruz.
//i=2 ile tıklandığında 2.frame e gidecek(pause grafiğine)
//i=1 ile tıklandığında 1.frame e gidecek(play grafiğine)
//soundChannel =mp3.play(sureTut) ile ses kanalına mp3 adındaki nesnemizi play işlemine
//dahil tuttuğumuzu söylüyoruz (sureTut) ile muziğin kaldığı yerden devam etmesini sağlıyoruz.

function tikla(event:MouseEvent):void
{
if(event.currentTarget.currentFrame ==1)
{
i=2;
soundChannel = mp3.play(sureTut);
}

//sureTut =soundChannel.positioun ile muziğimizi durdurmadan önceki suresini kaydediyoruz.
//soundCHannel.stop ile muziğimizi durduruyoruz.
else if(event.currentTarget.currentFrame == 2)
{
i=1;
sureTut = soundChannel.position;
soundChannel.stop();
}
// her tıklamada i bilgisi değişiyorudu 1 yada 2  oluyordu. Bu satır ile
//1-2’ye gitmesini sağlıyoruz.i değeri hangi değere sahipse o frame e gidecek.
//event.currentTarget.gotoAndStop(i) event a yönlendirilmiş nesnede i.nci frame’e git
//ve dur.
event.currentTarget.gotoAndStop(i);
}

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir